+37061237700 [email protected]
box

Pirmieji “Sukurk idėją dėžutėje” rezultatai iš Lietuvos mokyklų

Apr 26, 2022 | Erasmus+, Think Inside The Box

Per Lietuvą ritasi idėjų dėžutėje banga! Vadovaujami entuziastingų mokytojų, 5-8 ir 9-12 klasių mokiniai kuria savo projektus dėžutės viduje. Jau daugiau nei 20 mokyklų iš įvairių šalies miestų įsitraukė į šį iššūkį!

„Sukurk idėją dėžutėje“ yra “Erasmus+” programos strateginių partnerysčių projekto “Think Inside The Box! A methodological STEAM toolkit for schools”, kurį koordinuoja VšĮ “Robotikos mokykla”, dalis. Trijų dienų kūrybiško STEAM renginio metu mokiniai mokosi per praktines veiklas, ieško kūrybinių sprendimų, pristato savo sukurtus projektus.

Skirtingų klasių moksleiviams – skirtingi iššūkiai. Jaunesnieji (5-8 klasių) turi dėžutės viduje taip suprojektuoti nusileidimo takelius, kad jais riedėdamas kamuoliukas užtruktų kuo lėčiau. Būtent, ne kuo greičiau, o kuo lėčiau! Kurdami savo projektus, mokiniai praktiškai pritaiko fizikos, matematikos, „micro:bit“ programavimo žinias. O vyresniųjų (9-12 klasių) mokinių komandos turi konstruoti dėžutes panaudodami jau pateiktas detales bei užpildyti trūkstamą dalį savo sukurta detale. Šiai užduočiai reikalingos elektronikos, programavimo ir 3D spausdinimo žinios, kurios įgyjamos pirmojoje renginio dalyje.

Po užsiėmimų mokiniai ir mokytojai pildo metodikos vertinimo anketas, kurių rezultatai padės patobulinti mokymo medžiagą bei padės įvertinti jos poveikį STEAM kompetencijų tobulinimui.

Balandžio 7 d. vykusios nuotolinės sesijos, skirtos mokytojams, metu buvo pristatyti pirmieji įspūdžiai iš jau pasibaigusių užsiėmimų. Savo patirtimi dalinosi mokytojai iš:

– Nemenčinės Gedimino gimnazijos (veiklose dalyvavo 27 mokiniai iš 5-8 klasių);

– VšĮ “Šiaurės licėjus” (veiklose dalyvavo mokiniai iš 5-8 klasių);

– Vilniaus Žemynos progimnazijos (veiklose dalyvavo 21 mokinys iš 5-8 klasių);

– Vilniaus Žygimanto Augusto pagrindinės mokyklos (veiklose dalyvavo 29 mokiniai iš 5-8 klasių).

Užsiėmimai Vilniaus Žygimanto Augusto pagrindinėje mokykloje

2022 m. kovo-balandžio mėnesiais buvo vykdomas „Erasmus+“ projektas „Sukurk įdėją dėžutėje!  Metodologinių STEAM įrankių rinkinys mokykloms”. Projektas vykdomas pagal metodiką, kurią  bendrai parengė projekto partneriai VšĮ „Robotikos mokykla“, VGTU inžinerijos licėjus ir Panevėžio STEAM centras. Projekte dalyvavo dalis 8b, 8c ir 8d klasių moksleivių. Jie, pasidalinę į grupes, diskutavo apie daiktų atsiradimą ir jų tobulinimą, nagrinėjo mechaninės energijos rūšių virsmus tyrinėdami teniso kamuoliuko riedėjimo greičio priklausomybę nuo kartoninio lovelio pasvirimo kampo, susipažino ir programavo mikrokompiuterius „BBC Micro:bit“, naudodamiesi 3D spausdintuvu atspausdintais varžtais projektavo ir pagamino lėčiausiai riedančio kamuoliuko sistemą dėžutėje. Didžiuojamės, kad visoms grupėms pavyko pasiekti projekto tikslą — ribotoje erdvėje sukurti kuo ilgiau riedančio kamuoliuko sistemą.

Mokytojai papildė metodiką mokymosi dienoraščiu, kurį vaikai pildė kiekvieną dieną. Po kiekvienos veiklos rašė refleksiją, fiksavo bandymų rezultatus. Užsiėmimai vyko per fizikos, technologijų ir IT pamokas. Nusileidimo takelių tvirtinimui mokiniai naudojo 3D spausdintus varžtus ir dantų krapštukus. Geriausias pasiektas rezultatas – 18 sekundžių! 

Mokykloje projektą koordinavo ir vykdė fizikos/IT mokytoja Milana Ambroževič ir technologijų mokytojas Romualdas Tonkūnas. 

Daugiau įspūdžių galite rasti čia.

Užsiėmimai Vilniaus Žemynos progimnazijoje

Progimnazijos 7 ir 8 klasių mokiniai, vadovaujami mokytojo R.Čiupailos, ėmėsi didesnio iššūkio – sukurti dėžutę pagal 9-12 klasių metodiką. Dėžutėje panaudoti elektronikos ir 3D spausdinimo elementai. Mokinių komandos patobulino elektrinę schemą, sukūrė savo sprendimus trūkstamai dėžutės daliai (lovelį, dėžutę kamuoliukai įkristi). 3D modeliavimas vyko su programa TinkerCAD.

Mokiniai dirbo savarankiškai, pamokų metu.

Užsiėmimai Nemenčinės Gedimino gimnazijoje

7a ir 6a klasės mokiniai, įsitraukdami į metodologijos testavimo veiklas,  dalyvavo netradicinėje veikloje „Think Inside The Box! A methodological STEAM toolkit for schools“.  Projekto tikslas – skatinti mokinius mąstyti kaip išradėjus. Mokiniai diskutavo, iš kur atsirado daiktai, kokie patobulinimai buvo padaryti, kol atkeliavo iki mūsų dienų. Pagrindinis veiklų darbas buvo dėžutėje (60 x 60 cm) sukurti kuo ilgiau riedančio kamuoliuko sistemą. Mokiniams puikiai sekėsi įveikti visus iššūkius, kiekviena grupė ne tik sukūrė savo dėžutes, bet ir galėjo palyginti kamuoliuko ridenimo laiką. Smagu buvo dalyvauti tokioje veikloje.

Mokiniai entuziastingai įsitraukė į veiklas, buvo pagauti azarto pasiekti lėčiausią kamuoliuko riedėjimo laiką.

Organizuojant veiklas, pasitelktos tvarumo idėjos. Dėžučių gaminimui panaudotas kartonas po užsiėmimų buvo panaudotas meniniams tikslams. Mokiniai kartu su technologijų mokytoja sukūrė vazas ir vazonus augalams, kurie buvo panaudoti velykinėms mokyklos dekoracijoms.  

Veiklą inicijavo ir vykdė mokytojos S. Sčastnaja ir L. Janušaitienė

Daugiau įspūdžių iš užsiėmimų galite rasti čia.

Pristatymas apie įvykdytus užsiėmimus Nemenčinės Gedimino gimnazijoje: