+37061237700 [email protected]

PRISTATYMAS MOKYTOJAMS NEMOKAMA STEAM MEDŽIAGA IR STARTUOLIAI

Nov 18, 2019 | Erasmus+, Inventor, Naujienos

Mokytojams nebereikia sukti galvos, kaip užauginti jaunuosius išradėjus: tai įmanoma ir Lietuvoje!

Nustebtumėte pamatę, kokius sudėtingus ir kūrybiškus technologinius projektus gali sukurti 12-13 m. vaikai! Tuo buvo galima įsitikinti Erasmus+ projekto „Kaip auginti išradėją“, kurį kartu su tarptautiniais partneriais dvejus metus vykdė VšĮ “Robotikos mokykla“, metu.

Projektas suteikė galimybę mokiniams iš trijų mokyklų Lietuvoje, Latvijoje ir Olandijoje visus mokslo metus integruotai mokytis STEAM (gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, meno, matematikos) dalykų. Vaikai susipažino su 3D projektavimo ir spausdinimo technologijomis, mokėsi konstruoti ir programuoti „Lego“ robotus, gilinosi į technologijų panaudojimo galimybes įvairiose gyvenimiškose srityse ir naudojo „Micro:bit“ valdiklius kuriant realius daiktus, judančius, reaguojančius į aplinką ir į mokinio atliekamus veiksmus.

Užsiėmimus mokiniams vedė jų mokytojai, naudodami projekto „Kaip auginti išradėją“ (angl. “How To Raise An Inventor. Technology and engineering learning material for schools”) metu sukurtą mokymo medžiagą. Mokymo priemonė yra parengta lietuvių, anglų, lenkų, latvių ir olandų kalbomis. Ji yra nemokama, nes sukurta bendrai finansuojant Europos Komisijai, ir paskelbta interneto svetainėje play.gaminu.eu. Siekiant įvertinti projekto poveikį, svetainės vartotojai prašomi užsiregistruoti.

Mokymo priemonę sudaro mokymo medžiaga mokiniams bei metodologiniai patarimai mokytojams. Užduotys mokiniams yra dviejų tipų: uždaro, kai mokiniai seka instrukcijas, kurdami konkrečius objektus, bei atviro, kur mokiniai gali naudotis jau įgytomis žiniomis ir savo fantazija, atlikdami kūrybinius projektus.

Mokytojai iš mokyklų partnerių dalyvavo specialiame renginyje, kurio metu patys modulių kūrėjai supažindino juos su mokymų turiniu, struktūra ir naudojamais įrankiais. Tačiau bet kuris kitas mokytojas, net ir turintis mažai patirties su nurodytais technologiniais įrankiais, gali naudoti mokymo medžiagą pamokų arba būrelių metu, pasitelkdamas ekspertų parengtas rekomendacijas. Jose detaliai išdėstytos reikalingos priemonės ir metodologija, nurodyta papildoma literatūra ir pasidalinta patarimais dėl pamokų organizavimo.

Mokymo priemonės efektyvumą parodė projekte dalyvavusių mokinių apklausa, kurios metu jie įsivertino, kad įgūdžiai, susiję su projekte naudojamais technologiniais įrankiais, ženkliai pagerėjo.

Be to, jaunieji išradėjai sukūrė Rubo Goldbergo mašinų modelius projekto renginio Eindhovene (Olandija) metu. Kūrėjų ir žiūrovų susižavėjimui, metalinis rutuliukas sėkmingai perėjo per neįtikėtinai sudėtingą ir ilgą veiksmų konvejerį į vieną seką sujungtuose vaikų modeliuose!
Jei dar abejojate, ar verta pradėti mokyti robotikos savo mokykloje, atkreipkite dėmesį, kad „Robotikos mokykla“ nemokamai suteiks 3D spausdintuvą kiekvienai mokyklai, norinčiai pradėti mokyti vaikus inžinerijos!

Siekdami kuo plačiau paskleisti žinią apie mokymo priemonę „Kaip auginti išradėją“, kviečiame mokytojus, mokyklų direktorius ir jų pavaduotojus bei kitus suinteresuotus asmenis dalyvauti pristatyme mokytojams „Nemokamos 3D technologijų ir A.I. pamokos bei naujieji startuoliai mokyklose“. Jis vyks parodos „Mokykla 2019“ metu, lapkričio 22 d., penktadienį, 15 val., „Litexpo“ parodų centro 1.2 salėje. Tai puiki galimybė daugiau sužinoti ir apie kitas robotikos mokymo naujienas: nemokamas dirbtinio intelekto programavimo pamokas, mokinių sukurtus startuolius bei 3D spausdinimo įrankius bei technologijas.