
TRANSFORMERIS „VARLĖ-GINKLAS“. „KŪNO“ PROJEKTAVIMAS (I-A PAMOKA)
Transformeris „Varlė-ginklas“ gali papildyti Jūsų Didelių Transformerių Kolekciją. Figūra „Varlė-ginklas“ susideda iš penkių pagrindinių dalių – kūno, šono (2 vnt.), kojelių (4 vnt.- dvi priekinės, dvi užpakalinės) ir uodegos. Aišku, kad tai bus stilizuota (netikra) Figūra. Dabar mes bandysime nubraižyti Transformerį „Varlė-ginklas“. Pradėsime nuo „Kūno“. „Kūno“ vaizdas gali būti toks:
01.
Atsidarykite naują detalės dokumentą. Atsiradusiame lange spauskite „Part“, tuomet apačioje „OK“:

02.
Pradedami piešti „Kūną“. Kairėje viršuje spauskite ant apatinės kortelės „Sketch“ (angliškai brėžinys arba eskizas). Tuomet spauskite mygtuką, kuris irgi vadinasi „Sketch“. Pasirinkite, kaip piešite eskizą – matoma iš šono, iš viršaus ar iš dešinės. Spauskite, pavyzdžiui, ant plokštelės „iš viršaus“ (angliškai – „Top Plane“):

03.
Pasirinkite linijos piešimo įrankį „Line“. Tada spustelkite pelyte aukščiau centre esančių rodyklių susikirtimo vietos (tai vadinama „Origin“ koordinačių pradžios tašku). Simetriškai „Origin“ taško pradedame braižyti stačią liniją (linija gali buti bet kokio ilgio). Šalia kursoriaus atsiranda geltonas kvadratėlis su linija. Jis reiškia, kad jeigu paspausime dabar pelytės kairįjį mygtuką, gausime visiškai vertikalią liniją. Šalia geltono kvadratėlio matome ir ženklą „Coincident“ (angliškai sutapti). Tai parodo, kad „Origin“ taškas randasi ant linijos. Ekrane matysime tokį vaizdą:

04.
Dabar reikia nubrėžti pagalbinę liniją („Kūno“ centrinę liniją). Spauskite mygtuką „Centerline“ (angliškai pagalbinė linija) ir nuo „Origin“ koordinačių pradžios taško vedame gulsčią pagalbinę liniją. Pagalbinė linija vedame horizontaliai į dešinę (šalia kursoriaus turi būti žalias kvadratėlis su linija). Linija gali būti bet kokio ilgio. Taip, maždaug, turi atrodyti linijas ant ekrano:

05.
Stačios linijos galus turi būti simetriški „Centerline“ pagalbinei linijai. Tam paspausime (ir laikysime paspaude) mygtuką „Ctrl“ ant klaviatūros, o su pelytė pažymėsime viršutinį stačios linijos tašką, apatinį stačios linijos tašką ir pagalbinę liniją. Atsirandančiame lange pažymėsime „Symmetric“. Toliau spauskite žalią varnelę „OK“. Ant ekrano matysime:


07.
Kad „Kūno“ forma ir matmuo būtų panašesnį į realius – linijas reikia išmatuoti. Aišku, kad visi matmenys yra išgalvoti. Spauskime viršuje „Smart Dimension“ (angliškai matmuo). Tada spustelkite pelyte ant pirmos linijos, paspauskite kairįjį pelytės mygtuką ir atsirandančiame lange vietoje esančių skaičių įveskite reikalingus. Toliau spauskite žalią varnelę „OK“. Spustelkite pelyte ant kitų linijų ir pakartokite veiksmus. Ekrane dabar matysime tokį vaizdą:

08.
Varlės „Kūno“ viršutinį dalį suapvalinsime, tam sujungsime linijų galus apskritimo lanku. Tada viršuje spauskime „3Poit Arc“ (angliškai apskritimo lankas brėžiamas pagal 3-ju tašku) ir pradedame braižyti apskritimo lanką. Spustelkite pelyte ant pirmos linijos laisvą galą ir paspauskite kairįjį pelytės mygtuką (matome, kad iš paskos tempiame liniją) – tai 1-as taškas:
Spustelkite pelyte ant antros (pagalbinės) linijos laisvą galą ir paspauskite kairįjį pelytės mygtuką (2-as taškas), spustelkite pelyte ant apskritimo lanko linija ir paspauskite kairįjį pelytės mygtuką (3-čias taškas). Toliau spauskite žalią varnelę „OK“. Dabar išmatuosime apskritimo lanko radiusą. Spauskime viršuje „Smart Dimension“. Tada spustelkite pelyte ant apskritimo lanką, paspauskite kairįjį pelytės mygtuką ir atsirandančiame lange vietoje esančių skaičių įveskite skaičių „40“ (40 mm). Ekrane dabar matysime tokį vaizdą:


09.
Sujungsite kitų linijų laisvus galus apskritimo lanku ir išmatuokite. Tam pakartokite I-os Pamokos 8-to punkto Ekrane matysime tokį vaizdą:

10.
Dabar braižysime varlės „galvą“. Iš pradžių, braižysime apskritimą. Tada viršuje spauskime „Circle“ (angliškai apskritimas). Spustelkite pelyte ant gulsčios pagalbinės linijos laisvą galą ir paspauskite kairįjį pelytės mygtuką (1-as taškas), spustelkite pelyte ant stačios pagalbinės linijos laisvą galą ir paspauskite kairįjį pelytės mygtuką (2-as taškas). Ant ekrano matome 6 mm diametro apskritimą:

11.
Sujungsime apskritimą ir apskritimo lankus linijomis. Linijas turi būti tangentiniai apskritimui. Pasirinkite linijos piešimo įrankį „Line“. Spustelkite pelyte ant pirmo apskritimo lanko (R3) laisvą galą ir paspauskite kairįjį pelytės mygtuką (1-as taškas), spustelkite pelyte ant apskritimą ir paspauskite kairįjį pelytės mygtuką (2-as taškas, šalia taško turi būti ženklas „Tangent“). Pakartokite veiksmus su antrą apskritimo lanką. Ekrane matysime tokį vaizdą:

12.
Toliau „atkirpsime“ nereikalingą apskritimo dalį. Tada viršuje spauskime „Trim Entities“ (angliškai kirpti elementus) ir atsirandančiame lange pažymėsime „Trim to closest“ (angliškai kirpti arčiausiai). Pabaigus „kirpti“, spauskite žalią varnelę „OK“:

13.
Toliau spauskite viršuje „Smart Dimension“ ir išmatuokite apskritimo lanką. Tada spustelkite pelyte ant apskritimo lanko, paspauskite kairįjį pelytės mygtuką ir atsirandančiame lange vietoje esančių skaičių įveskite skaičių „3“ (R3 mm). Ekrane matysime tokį vaizdą:

14.
Tada viršuje spauskime „Features“ kortelę (angliškai tai reiškia bruožai). Kortelėje pasirinkime paspauskite „Extruded Boss/Base“. Pasirinkus funkciją, atsirandančiame lange reikia išrinkti „Blind“ (angliškai galutinės sąlygos), pažymėti „Depth“ (4 mm, kūno aukštis). Pažymėti langą „Draft ON“ (angliškai ištempti), nes 3D Figūrą darysime su liejimo 3-jų laipsnių nukrypimu. Ant ekrano matysime:


15.
Išsaugokite Failą „Kūnas“ ir sugrįžkite po kitos pamokos, kad galėtumėte toliau projektuoti varlės „kūną“.