+37061237700 [email protected]

Projekto Nr. 2021-1-RO01-KA220-YOU-000029548

Projekto koordiantorius: ASOCIATIA ZURY

Projekto partneriai: S.C. PREDICT CSD CONSULTING S.R.L. (RO) , EURO-NET (IT) , VsI Robotikos mokykla (LT) , Vantaan Venäläinen Klubi ry (FI)

Projektas „Pirmieji STEM, robotikos ir programavimo žingsniai“ atstovauja Rumunijos ZURY asociacijos iniciatyvai, kurios pagrindinis tikslas – spręsti jaunimo nemokamo mokymosi internetu poreikį STEM, robotikos ir programavimo srityse. Projekto idėja buvo iškelta tiek iš konkrečių organizacijos poreikių, tiek iš iššūkių, su kuriais susiduria švietimo įstaigos, kalbant apie jaunosios kartos mokymą internetu.

Nuolatinė ir sparti technologijų raida išugdė jausmą, kad reikia įgyti įgūdžių, kurie daug lengviau prisitaikytų ir atitiktų reiklios darbo jėgos reikalavimus.

Tikime, kad per STEM švietimą jaunimas ir vaikai gali ne tik lavinti atitinkamus įgūdžius ir išsiskirti, bet ir pagerinti savo produktyvumą, kūrybiškumą, vaizduotę ir galiausiai kurti naujoves savo bendruomenėse.

Projekto vykdytojai atliko bendrąsias prognozes ir poreikių analizę ir gavo šiuos rezultatus:

– masinio skaitmeninimo ir skaitmeninių įgūdžių įgijimo paklausa, kad atitiktų esamą ir būsimą rinką;

– suinteresuotumas didinti švietimo turinį ir pasiekti didesnį dalyvių skaičių iš atitinkamos tikslinės grupės;

– geresnio įveikimo mechanizmo kūrimas remiant švietimo sistemas, kai susiduriama su krizinėmis situacijomis.

Vykdydami šį projektą turėsime galimybę nemokamai pasiūlyti internetinį mokymo kursą visiems besidomintiems jaunuoliams, taip padidindami jų susidomėjimą ir motyvaciją ugdyti kompetencijas srityje, kurios paklausa auga eksponentiškai.

Mus, kaip projekto vykdytojus, skatina ir tai, kad laisva prieiga prie informacijos šiomis temomis įkvėptų kitus kurti panašias iniciatyvas, palaipsniui didinant jaunimo pasiekimus ir susidomėjimą gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos ir matematikos srityse. kurie taip pat remiasi svarbiu horizontaliuoju Erasmus+ programos prioritetu.

Dėl tolesnių projekto žingsnių sulaukėme labai gerų atsakymų, susijusių su struktūromis, norinčiomis tapti tinklo, norinčio paremti jaunų žmonių mokymosi kelius programavimo, robotikos ir STEM srityse, nare. Prie mūsų idėjos prisijungė daugiau nei 30 organizacijų, kurios leido pamatyti tendencijas ir potencialias plėtros galimybes per mūsų siūlomą klubą.

Projekte dalyvaus 5 partneriai iš Rumunijos, Italijos, Lietuvos ir Suomijos. Jis bus vykdomas 30 mėnesių nuo 2022 m. sausio 1 d. iki 2024 m. liepos 31 d. Bus surengti 4 tarptautiniai susitikimai, taip pat 4 sklaidos renginiai.

Tikslai

Atsižvelgiant į aukščiau nurodytą ir aprašytą poreikį, buvo nustatyti šie konkretūs projekto tikslai:

1. 100 jaunuolių bazinių kompetencijų ugdymas programavimo ir robotikos srityse per 30 mėnesių;

2. 100 jaunuolių pagrindinių kompetencijų ugdymas STEM ugdymo srityse per 30 mėnesių;

3. 200 jaunuolių, ateinančių į programavimo pasaulį per internetinį el. žaidimą, kompetencijų įgyvendinimas per 30 mėnesių laikotarpį;

4. Viso projekto metu didinti ne mažiau kaip 30 praktikų klubo narių gebėjimus dirbti su programavimu, robotika ir STEM jaunų žmonių labui.

Veiklos

Remdamiesi panašioje veikloje dalyvaujančių partnerių patirtimi, suplanavome šiuos darbo paketus:

1. Detalusis planavimas

2. Projekto valdymas

3. Partnerystės koordinavimas

4. Finansų administravimas

5. Platformos valdymas

6. Komandos valdymas

7. Matomumas

8. Reguliarus vertinimas

9. Rizikos strategijos

10. Stebėjimas

11. Sklaida

12. Tolesni veiksmai ir tvarumas

Poveikis

Projekto rezultatai:

  1.  internetinis mokymo kursas, skirtas programavimo ir robotikos pagrindams,
  2. internetinis mokymo kursas, skirtas STEM ugdymo pagrindams, ir
  3. internetinis el. žaidimas, skirtas patekti į programavimo pasaulį.

Visi šie produktai bus patalpinti edukacinėje platformoje.

Metodika, kuria bus vadovaujamasi kuriant šiuos produktus, numato interaktyvių užduočių, viktorinų, skaidrių, galvosūkių, mechanikos, su teorija ir praktika susietų veiklų bei realaus pasaulio modeliavimų naudojimą. Kolb patirtinio mokymosi ciklo metodas, kai įmanoma, bus integruotas į produktų mokymosi turinį, suteikiant dalyviams galimybę logiškai progresuoti su turiniu nuo konkretaus mokymosi iki reflektyvaus stebėjimo, abstrakčios konceptualizacijos ir galiausiai pasiekus aktyvų eksperimentavimą.

Žaismingas požiūris į visas užduotis palaiko konstruktyvistinę mokymosi teoriją, kuri apima aktyvų dalyvių įsitraukimą į visą mokymosi procesą ir žinių kūrimą, remiantis ankstesnėmis įgytomis sąvokomis, pasyviojo mokymosi nenaudai. Mūsų mokymosi turinio sekoje vartotojas žinių ir gebėjimų įgis bandymų ir klaidų būdu, darydamas prielaidas, tyrinėdamas ir laipsniškai imdamasis vis sudėtingesnių užduočių. Konstruktyvistinis mokymo metodas, priešingai nei objektyvizmas, yra orientuotas į problemų sprendimą. Tikime, kad būsimi vartotojai galės išspręsti internetinio mokymosi turinio siūlomas problemas ir iššūkius, jie taip pat atras tiesiogines savo veiksmų pasekmes, tuo pačiu galėdami apmąstyti savo tiesioginę patirtį. Per nesėkmes ir išbandymus žmogus imasi aktyvaus mokymosi proceso, kuris paprastai reikalauja ir verčia mąstyti kitaip, žiūrėti į dalykus kitaip ir žiūrėti iš kitų perspektyvų.

Tikimasi, kad poveikis tiesioginiams naudos gavėjams bus didelis. Jie užsiims daugybe praktinių veiklų, kurios, savo ruožtu, padidins jų fizinius gebėjimus, tokius kaip gebėjimas atkreipti dėmesį, koordinacija, disciplina, ir protinius gebėjimus, tokius kaip loginis mąstymas, sintezė ir analizė, problemų sprendimas, gebėjimas užmegzti ryšius ir kt.

Tikėtinas poveikis bus susijęs su dalyviais / naudotojais, kurie seka internetinio mokymosi turinį. Tai bus:

– jauni žmonės nuo 13 iki 30 metų, įskaitant turinčius mažiau galimybių;

– jauni suaugusieji, mokyklos ar universiteto darbuotojai/atstovai: mokytojai, pedagogai, dėstytojai ir kt.;

– jaunų suaugusiųjų švietimo centrų/NVO atstovai: daugiausia jaunimo darbuotojai, savanoriai, nariai, instruktoriai ir kt.

Kiti 1000 jaunuolių ir jaunų suaugusiųjų dalyvaus sklaidos veikloje, iš kurių 300 bus ROBO karavano dalis, o 700 sudalyvaus informacinės sesijos/projektų rezultatų pristatymuose. Tarp jų bus mažiausiai 100 mažiau galimybių turinčių jaunuolių, ypač per ROBO karavaną Rumunijoje.

Viešumo ir sklaidos tikslais vykdytojai sukurs, atnaujins ir prižiūrės projekto Facebook puslapį bei kitą socialinių tinklų paskyrą socialinės žiniasklaidos platformoje, o tai bus papildomi projekto rezultatai.

Paskutinis, bet ne mažiau svarbus dalykas – galutinis šio projekto rezultatas – Praktikų klubas, kurį sudarys ne mažiau kaip 30 asmenų (mokytojų/auklėtojų/jaunimo darbuotojų ir kt.), kurie toliau sieks tobulinti savo kompetencijas temas, kurias aprėpia sukurti produktai, kad jie būtų naudingi arba kad vėliau galėtų perduoti įvairiomis formomis įgytas žinias ir gebėjimus mokant ir mokant savo jaunus žmones, mokinius ar studentus.