Vis daugiau žmonių darbo vietoje ir asmeniniame gyvenime naudoja vadinamuosius generatyviojo dirbtinio intelekto (DI) įrankius, tokius kaip „ChatGPT“ ar „Gemini“. DI technologijos iš tiesų gali palengvinti daugybę kasdienių reikalų, jei yra naudojamos tinkamai ir efektyviai. Tačiau dėl įvairių priežasčių ne visiems šios technologijos yra lengvai prieinamos.
Robotikos mokykla, siekdama didinti mokymų apie dirbtinį intelektą prieinamumą ir mažiau galimybių turinčių suaugusių besimokančių asmenų įtraukimą, inicijavo tarptautinį projektą GENIE. Kartu su patyrusiais partneriais iš Lietuvos, Estijos, Italijos ir Slovėnijos kursime nemokamus mokomuosius išteklius apie efektyvų DI naudojimą, skirtus suaugusiems besimokantiesiems ir suaugusiųjų švietėjams.
Dvejų metų trukmės projektą „GENIE: Generative AI for Inclusive Education and Empowerment“ (liet. „GENIE: generatyvusis DI įtraukiam švietimui ir įgalinimui“) iš dalies finansuoja Europos Sąjunga.
Projekto uždaviniai:
• Sukurti novatorišką metodinių priemonių rinkinį suaugusiems besimokantiems ir švietėjams, kaip naudoti generatyvųjį DI kasdieniame gyvenime.
• Teikti suaugusiųjų švietėjų kompetencijų ugdymą, siekiant užtikrinti parengtų metodikų įgyvendinimą ir tvarumą.
• Į įtraukią ir prieinamą mokymosi veiklą įtraukti mažiau galimybių turinčius suaugusiuosius, siekiant skaitmeninių kompetencijų augimo.
• Vykdyti projekto rezultatų sklaidą, siekiant kuo didesnės naudos projekto tikslinėms grupėms.
Projekto veiklos:
Partneriai kartu kurs mokomąjį turinį ir išbandys jį su tikslinės grupės besimokančiaisiais ir švietėjais. Į šias mokymo veiklas bus įtraukti dalyviai ne tik iš projekto partnerių, bet ir kitų suaugusiųjų švietimo organizacijų, taip didinant projekto poveikį už partnerystės ribų. Siekiant išmatuoti veiklų kokybę ir poveikį dalyvių įgūdžių augimui, įvairiuose projekto etapuose bus vykdomi tyrimai. Sklaidos ir tvarumo veiksmai apims plataus spektro veiklas, įskaitant ir nacionalinius seminarus kiekvienoje šalyje partnerėje.
Planuojami rezultatai ir poveikis:
Projekto metu bus sukurtas inovatyvus, lengvai panaudojamas ir pritaikomas metodinių priemonių rinkinys, išbandytas mažiausiai 4 šalyse. Ne mažiau kaip 15 suaugusiųjų švietėjų iš partnerių organizacijų ir 250 švietėjų iš ne partnerių organizacijų įgis naujų kompetencijų, susijusių su parengtomis metodikomis. Mažiausiai 400 suaugusių besimokančiųjų įgis žinių apie generatyviųjų DI įrankių naudojimą savo kasdieniam gyvenimui pagerinti. Ne mažiau kaip 120 nacionalinių seminarų dalyvių bus supažindinti su parengtomis metodinėmis priemonėmis ir projekto metu pasiektais rezultatais bei gerąja patirtimi.
Mūsų vaidmuo projekte:
Robotikos mokykla vadovaus partnerystei ir bus atsakinga už bendrą numatytų projekto rezultatų pasiekimą. Panaudodami jau turimas žinias generatyviojo dirbtinio intelekto mokymų srityje, rengsime metodinę medžiagą besimokantiesiems, vadovausime projekto internetinės platformos kūrimui, vykdysime mokymus tikslinėms grupėms ir vykdysime projekto sklaidą.
Norėtumėte dalyvauti ir Jūs?
Jei esate suaugusiųjų švietėjas arba besimokantysis ir norėtumėte įgyti naujų žinių, kaip panaudoti dirbtinio intelekto įrankius savo kasdieniniame gyvenime, mielai kviečiame prisijungti prie projekto veiklų. Jei norėtumėte gauti daugiau informacijos apie nemokamus projekto mokymus ir kitas veiklas, parašykite projekto koordinatorei žemiau nurodytu el.pašto adresu.
Projekto partneriai:
- Ąžuolyno biblioteka (BĮ Kauno apskrities viešoji biblioteka) (Kaunas, Lietuva) – didžiausia viešoji biblioteka Lietuvoje, teikianti kultūrines paslaugas Lietuvos ir užsienio lankytojams bei Kauno ir Marijampolės apskričių savivaldybių viešųjų ir mokyklų bibliotekų specialistams.
- STEP Institute (Liublijana, Slovėnija) – tyrimų ir mokymų organizacija, kurios veikla skirta žmonių įgalinimui efektyviau veikti darbo aplinkoje, panaudojant inovatyvius metodus. Tarpdisciplininė organizacijos ekspertų komanda turi psichologijos, ekonomikos ir sociologijos pagrindus.
- ISTITUTO FORMAZIONE OPERATORI AZIENDALI (IFOA) (Reggio Emilia, Italija) – mokymo ir įdarbinimo agentūra, teikianti mokymo ir įdarbinimo paslaugas jaunimui ir ieškantiems darbo, palaiko glaudžius ryšius su darbdaviais ir kuria jiems reikalingas kvalifikacijos kėlimo paslaugas.
- Eesti Vabaharidusliit (Talinas, Estija) – nacionalinė skėtinė Estijos neformaliojo suaugusiųjų švietimo organizacijų asociacija, turinti 50 narių. Asociacija yra strateginis Švietimo ir mokslo ministerijos partneris, Europos suaugusiųjų švietimo asociacijos (EAEA) narys, Šiaurės ir Baltijos šalių nacionalinių suaugusiųjų švietimo asociacijų ir pagrindinių įgūdžių tinklo „European Basic Skills Network” (EBSN) narys.
Projekto duomenys:
Vykdymo laikotarpis: 2024 10 01 – 2026 11 30
Projekto kodas: 2024-1-LT01-KA220-ADU-000250871
Projekto biudžetas: 250 000 Eur
Kontaktinis asmuo:
Projekto koordinatorė Akvilė Gerulskytė
Finansuojama Europos Sąjungos lėšomis. Tačiau išreiškiamas požiūris ar nuomonė yra tik autoriaus (-ių) ir tai nebūtinai atspindi Europos Sąjungos ar Nacionalinės agentūros požiūrį ar nuomonę. Nei Europos Sąjunga, nei Nacionalinė Agentūra negali būti laikoma už juos atsakinga.