+37061237700 [email protected]

STEM, robotikos ir programavimo pagrindų mokome iškart 5iose valstybėse

Kartu su 4 partneriais, nuo 2022ųjų vasario mėnesio vykdome projektą, kurio metu grįžtame prie šaknų. Kaip kuo patraukliau įtaigiau sudominti vaikus programavimu, tačiau taip, kad iškart įdomu būtų multikultūrinei publikai, taip pat ir jau turėjusiems programavimo pradmenų, kaip ir kone niekada nevaldžiusiems kompiuterio kūrybai.

Projekte pavadinimu „The first steps in STEM, Robotics and Programming“ (pirmieji žingsniai STEM, robotikoje ir programavime), kuriame Scratch programavimo užduotis, kurias netrukus testuosime kartu su vaikais iš Ukrainos. Sudarėme sąlygas jiems lankyti užsiėmimus mokant 5€/mėn. Scratch užduotis sukurti naujai įdomias sunku, bet reikalinga. Ši platforma, pasitvirtinusi kaip viena pajėgiausių sudominti vaikus ir iš tikro išmokyti programavimo įgūdžių dėl žaismingos paprastos aplinkos, kurioje reikia programuoti kompiuterinį žaidimą, pirmiausia – katino pavidalu. Mūsų užduotys tačiau dar pasitelkia papildomus veikėjus bei istoriją, kuriamą kartu su jais.

Šis projektas finansuojamas Europos Komisijos pagal programą “Erasmus+” (Bendradarbiavimo partnerystės projektai jaunimo srityje), jame dalyvauja įvairūs partneriai iš kelių Europos šalių. Koordinuoja ir projektą iniciavo asociacija “ZURY” (Rumunija), gilių daug patirties turinčių įžvalgų prideda edukacijos žaidybinimo ekspertai “Predict CSD Consulting SRL” (Rumunija) ir EURO-NET (Italija).

Projektu ketiname atkreipti dėmesį į skaitmeninio raštingumo poreikį pasaulyje, kuris sparčiai pereina prie visapusiško skaitmeninimo. Tikimės paskatinti jaunus protus įgyti XXI a. įgūdžių, kurie vis dažniau tampa būtini šiuolaikinėje reiklioje darbo rinkoje. Tikime, kad mokydami vaikus programavimo per “Scratch” platformą galime ne tik suteikti jiems reikiamų įgūdžių, bet ir sustiprinti jų kūrybiškumą, kritinį mąstymą ir problemų sprendimo gebėjimus, būtinus inovacijoms. Taip pat naudosime pasaulyje plačiai pasitvritinusią Arduino elektronikos programavimo platformą, bet stengdamiesi pasiekti kuo daugiau žingeidžių vaikų išsikėlėme sau tikslą, paruošti mokymo programą taip, kad mokiniai elektronikos ne vien pagrindų, išmoktų vien simuiacijomis, galėdami nenaudoti fizinių elektronikos komponentų.

Maloniausia dalis, kad projekto metu sukuriamą ir ilgai testuojamą metodinę medžiagą galės naudoti visi panorėję, tam kuriama pažangi mokymo programos valdymo sistemą, būsianti nemokamai prieinama visiems. Tuo tarpu mokytojai, o ir mokiniai, bei tėvai namuos, norintys išbandyti su vaikais kuriamas šias mokymo programas, galite kreiptis į mus, suteiksime prieigą ir asmeniškai dar kūrybos metu.

Projekto metu išsikelti tikslai:

Pasiekti:

Jauni žmonės nuo 13 iki 30 metų, įskaitant ribotų galimybių jaunuolius;
Jauni suaugusieji, mokyklų ar universitetų darbuotojai / kiti atstovai: mokytojai, auklėtojai, dėstytojai ir kt;
Jaunimo švietimo centrų / nevyriausybinių organizacijų atstovai: ypač jaunimo darbuotojai, savanoriai, nariai, instruktoriai ir kt.
Dar 1000 jaunuolių ir jaunų suaugusiųjų dalyvaus sklaidos veikloje, iš jų 300 dalyvaus ROBO karavane, o 700 – informacinėse sesijose / projekto rezultatų pristatyme. Iš jų mažiausiai 100 ribotų galimybių turinčių jaunų žmonių, ypač dalyvaujančių ROBO karavane, bus orientuoti į Rumuniją. Matomumo ir sklaidos tikslais projekto vykdytojai sukurs, atnaujins ir prižiūrės projekto “Facebook” puslapį ir dar vieną paskyrą socialinės žiniasklaidos platformoje – tai bus papildomi projekto rezultatai.

Galiausiai, bet ne mažiau svarbus galutinis šio projekto rezultatas bus Praktikų klubas, kurį sudarys ne mažiau kaip 30 žmonių (mokytojų, pedagogų, jaunimo darbuotojų ir t. t.), kurie sieks tobulinti savo įgūdžius srityse, kurias apima sukurti produktai, arba savo pačių labui, arba tam, kad vėliau galėtų įvairiomis formomis perduoti įgytas žinias ir įgūdžius mokydami ir mokydami savo jaunimą, mokinius ar studentus.